Geweest

18 nov. 2023 — 5 dec. 2023

Dagelijks open van 11 tot 17 uur.

Deel Dit Artikel

Sinterklaas heeft kamer gereserveerd in Museum Hilversum

(Speciaal Voor Scholen onder)

Jonge fans op de foto voor speciale verrassing Sinterklaas

Hilversum - ‘Het is bijna traditie geworden dat Sinterklaas blijft slapen in Museum Hilversum’, vertelt de enthousiaste museumdirecteur Fleur van Muiswinkel. ‘Voor een extra warm welkom roepen we alle kinderen op om mee te helpen met het versieren van de slaapkamer. Dit jaar willen we een extra leuke fotoverrassing voor de goedheiligman maken, maar ook tekeningen en knutselwerken zijn welkom.’ De Sinterklaaskamer is voor iedereen gratis te bezoeken van 18 november tot en met 5 december.

Brievenbus voor Museum Hilversum - @ Rick Mandoeng

Brievenbus voor Museum Hilversum -
@ Rick Mandoeng

‘In het weekend van zaterdag 18 en zondag 19 november worden er direct-klaar-foto’s gemaakt. Eén om als aandenken mee naar huis te nemen en één voor een verrassingsschilderij voor de Sint. Ook kun je zelf je tekening in de slaapkamer ophangen’, aldus Van Muiswinkel. Maar je hoeft niet zo lang te wachten, want vanaf vrijdag 10 november staat de rode tekeningen bus weer voor het museum. ‘Deze tekeningen krijgen in ieder geval een mooie plek.'

Veel te doen

Zelfs als de Sint er niet is zijn er veel dingen te doen. Zo is er een knutseltafel waar kinderen een mooie versiering kunnen maken, kun je een leuke boodschap of tekening achterlaten in het grote boek, in zijn kamer rondneuzen en de fototentoonstelling bekijken over het Sinterklaasfeest. Iedere jonge bezoeker krijgt een kleurplaat mee naar huis. ‘Leuk voor in de schoen, maar die mag je natuurlijk ook weer ingekleurd terug komen brengen’, vertelt Muiswinkel. ‘Zo wordt de slaapkamer niet alleen voor de Sint, maar ook voor alle (jonge) bezoekers, extra gezellig’. Voor schoolklassen en groepen is er een mogelijkheid om een ontmoeting met Sinterklaas te boeken.

SLAAPKAMER SINTERKLAAS - SPECIAAL VOOR SCHOLEN

Ook dit jaar heeft Sinterklaas een slaapkamer gereserveerd in Museum Hilversum. Komen jullie kijken? Reserveer dan nu alvast je bezoek, dan vragen wij de Sint om thuis te blijven en de kinderen te ontvangen. Nemen jullie een leuk knutselwerkje of tekening voor hem mee? Als dank heeft de Sint een leuke knutselverrassing voor ieder kind. De toegang is gratis.